Suzuki Jimny JB74 NA Package
Suzuki Jimmy JB74 NA Package (avoturboworld.com)
Stock Suzuki A/T, Dyno Test KW at the Wheels
AVO Stage 1 NA
このステージ 1 チューンは、追加のハードウェアを使用せずに、ストックに比べて優れたパワーとトルクの増加をもたらします。 ダイノシートからわかるように、出力はホイールの47.7キロワットからホイールの52.5キロワットに増加し、これは10%の増加に相当し、トルクはホイールの89.9nmから97.4nmにジャンプしました(8%の増加) トルク)。
路上では車がフラットになることはなく、スロットルレスポンスが向上したように感じます。 純正チューンは常にラムダ1で走っているため、フルスロットルでもフィーリングが足りないのが原因です。
This stage 1 tune gives a good power and torque increase over stock with no additional hardware. As you can see by the dyno sheets the power goes from 47.7 kilowatts at the wheels to 52.5 kilowatts at the wheels which translates into a 10% increase while torque jumped from 89.9 nm at the wheels to 97.4 nm at the wheels (8% increase in torque).
On the road the car does not fall flat and really feels like there is more throttle response. The stock tune runs on Lambda 1 all the time and is the reason for the lack of feel even when its under full throttle.
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AVO Stage 2 NA
このステージ 2 チューンでは、標準ヘッダー内の制限が解除されたため、ステージ 1 チューンに比べてパワーとトルクが大幅に向上します。 ダイノ シートからわかるように、出力はホイールで 47.7 キロワットからホイールで 58.6 キロワットに増加し、これは 22% 増加に相当します。一方、トルクはホイールで 89.9 nm からホイールで 112.7 nm (20% 増加) に跳ね上がりました。 トルクで)。
AVO ハイフロー キャットテッド ヘッダーはオンロードでの使用向けに設計されており、キャットレス ヘッダー オプションはオフロードでの使用向けに設計されています。 私たちのテストによると、猫なしユニットは猫付きユニットよりも車輪でさらに 2 キロワットを生成します。
これらのスズキヘッダーは、外径 1 ¾ インチ、厚さ 2mm の 304 ステンレス鋼マンドレル チューブで設計されており、4 in 1 ロストワックス ステンレス鋼鋳造に流れ込み、ボルトオン フランジまで外径 2 インチのステンレス鋼マンドレル チューブで仕上げられています。 これらのヘッダーは両方とも工場出荷時のフロントパイプにボルトで固定されており、排気システムでのフレックスの使用を可能にする工場スタイルのドーナツガスケットが用意されています。 ヘッダーは、ボンネットの下の熱を軽減し、ヘッダー内の熱を維持するために黒色のセラコート セラミック コーティングで仕上げられており、パフォーマンスの向上につながります。 キャットテッドヘッダーにはタブがあり、工場出荷時のヒートシールドを元に戻してボンネットの下にOEMの外観を与えたい場合に取り付けることができます。
This stage 2 tune will give a good power and torque increase over the stage 1 tune due to the removal of some restriction within the standard header. As you can see by the dyno sheets that the power goes from 47.7 kilowatts at the wheels to 58.6 kilowatts at the wheels which translates to a 22% increase while torque jumped from 89.9 nm at the wheels to 112.7 nm at the wheels (20% increase in torque).
The AVO Hi-Flow Catted Header is designed for on road use and the Cat-Less Header option is for off road use. From our testing the Cat-Less unit will produce an additional 2 kilowatts at the wheels over the Catted unit.
These Suzuki Headers are designed with 1 ¾” OD 2mm thick 304 Stainless Steel Mandrel Tubing that run into a 4 into 1 Lost Wax Stainless Steel Casting and finish with 2” OD Stainless Steel Mandrel Tubing till the bolt-on flange. Both these Headers bolt to the factory front pipe and have provisions for the factory style donut gasket to enable for use of the flex in the exhaust system. The Headers are completed with a black Cerakote Ceramic Coating for heat reduction under the bonnet and to keep the heat in the Header which translates to better performance. The Catted Header has tabs to allow the fitment of the factory heat shield if you want to fit it back on to give it the OEM under bonnet look.
AVO Stage 3 NA
このステージ 3 チューンでは、標準ヘッダーとエキゾースト内の制限がなくなったことにより、ステージ 2 チューンに比べてパワーとトルクが大幅に向上します。 ダイノシートからわかるように、出力はホイールで 47.7 キロワットからホイールで 60.9 キロワットに増加し、これは 28% 増加に相当します。一方、トルクはホイールで 89.9 nm からホイールで 114.4 nm に跳ね上がりました (27% 増加)。 トルク)。
ヘッダー後方排気システムを追加すると、背圧が大幅に軽減され、パフォーマンスがさらに向上し、車両に非常に優れたサウンドが追加されます。 フル加速時のサウンドはうるさく深い音を発し、高速道路を巡航している間はキャビン内にドローンの音はほとんどなく静かです。
AVO ヘッダー後方排気は、2 インチ OD 1.5mm 304 ステンレス鋼マンドレル チューブと 304 ステンレス鋼フランジから製造されています。 耐久性の高い治具を使用してすべて TIG 溶接されており、精度と素晴らしい仕上がりが得られます。 ヘッダーバックエキゾーストのフロントパイプ(2番目のキャット)には高流量キャットコンバーターがあり、純正エキゾーストと同様に工場出荷時のドーナツフレックスを備えています。 これは、亀裂や排気漏れを防ぐために両方のフレックスを維持するために重要です。 システムの残りの部分には、大きなストレートスルーマフラーと車両後部にわたる大きなレゾネーターがあります。 排気を美しく仕上げるために、2 1/2 インチの下向きの研磨された排気チップが付いています。
This stage 3 tune results in a good power and torque increase over the stage 2 tune due to the removal of restriction within the standard header and exhaust. As you can see by the dyno sheets the power goes from 47.7 kilowatts at the wheels to 60.9 kilowatts at the wheels which translates to a 28% increase while torque jumped from 89.9 nm at the wheels to 114.4 nm at the wheels (27% increase in torque).
Adding the Header Back Exhaust System creates much less back pressure and allows a further increase in performance and adds a very good note to the vehicle. The sound under full acceleration gives a grunty deep note and is quiet with virtually zero drone in the cabin while cruising on the highway.
The AVO Header Back Exhaust is manufactured from 2” OD 1.5mm 304 Stainless Steel Mandrel tubing and 304 Stainless Steel flanges. All tig welded in our heavy-duty jigs for accuracy and for a fantastic finish. The front pipe (second cat) in the Header back exhaust has a high flow Cat Converter and has a factory donut flex like the stock exhaust. This is important to maintain both flexes to prevent any cracking or exhaust leaks. The remainder of the system has a large straight through Muffler and a large Resonator across the rear of the vehicle. To finish off the exhaust nicely there is a 2 ½” downward pointing polished exhaust tip.
AVO header back exhaust Part Number:WJ219F3KA001T
AVO Stage 4 NA
このステージ 4 パッケージは、吸排気システム内のすべての制限を取り除くことにより、標準車両に比べて最高のパワーとトルクの向上を実現します。 ダイノシートからわかるように、出力はホイールの47.7キロワットからホイールの64.7キロワットに増加し、これは35%の増加に相当し、トルクはホイールの89.9nmから116.2nmにジャンプしました(29%の増加) トルク)。
AVO ハイフロー インテーク システムを追加すると、空気の流れが良くなり、3000rpm を超えて赤線までトルクとパワーが著しく向上したことがわかります。
インテーク キットのもう 1 つの利点は、微妙な吸気ノートが得られることです。 エアボックスオプションは、ボンネットの下のフロントドライバー右コーナーに収まるほとんどのアフターマーケットシュノーケルに適合するように設計されています。 (一部のブランドでは若干の変更が必要な場合があります)。 スロットルボディからエアボックスまでスチールパイプがあり、これにより空気の乱流を引き起こすリブのあるゴム工場ユニットが取り除かれます。 当社のスチールパイプの滑らかさにより、流れが良くなり、車の運転がよりスムーズになります。 エアボックスは厚肉のグラスファイバーで構成されており、振動を許容するためにゴム製ブラケットを介してエンジンの吸気側に取り付けられています。 ボックスには洗えるポッドフィルターが含まれており、上部はスチール製の黒い粉体塗装された蓋で密封されています。 ボックスからボンネット下のフロントコーナーまでは、より多くの流れを掴むための新しい大型アダプターに接続されているフレックスです。
オープンパワーフィルターキットは、ブッシュに乗らず、特に4000rpm以上の吸気ノイズを求める人のために設計されています。 (you tubeビデオをご覧ください)
This stage 4 package gives you the best power and torque increase over the standard vehicle due to the removal of all restrictions within the Intake and Exhaust system. As you can see by the dyno sheets the power goes from 47.7 kilowatts at the wheels to 64.7 kilowatts at the wheels which translates to a 35% increase while torque jumped from 89.9 nm at the wheels to 116.2 nm at the wheels (29% increase in torque).
With the addition of the AVO hi-flow intake system you can see that the torque and power improved noticasbly above 3000rpm to red line due to better air flow.
Another benefit from the intake kit is that it gives a nice subtle intake note. The air box option was designed to fit with most aftermarket snorkels that fit up in the front drivers RHD corner under the bonnet. (some brands may need slight modifications). There is a steel pipe from the throttle body to the airbox, this gets rid of the rubber factory unit that has ribs and causes the air to be turbulent. The smoothness of our steel pipe makes for better flow and makes the car much smoother to drive. The airbox is constructed of thick wall fiberglass and is mounted to the intake side of the engine via rubber mounted brackets to allow for vibration. The box contains a washable pod filter and is sealed at the top with a steel black powder coated lid. From the box to the front corner under bonnet is a flex joining to a new larger adapter to grab more flow.
The open power filter kit is designed for the person that is not going bush and wants intake noise especially above 4000rpm. (See you tube video)
AVO Air box kit for snorkels Part Number:WJ219F02ABOXT
AVO Open power filter kit Part Number:WJ219F02A001T
Current AVO Customers:
If you have the AVO Stage 1 ECU Tune there will be no further charg